Вашему вниманию новый бюллетень Института международного сотрудничества ДонНТУ

Институт международного сотрудничества

Вашему вниманию новый бюллетень Института международного сотрудничества
Александр Яковлевич Аноприенко – профессор, ректор ДонНТУ, принял участие в ХIII Съезде Евразийской ассоциации университетов (ЕАУ). 
Мероприятие проходило в Санкт-Петербургском государственном экономическом университете 15 апреля 2015 г. Всего было представлено 83 ВУЗа из Азербайджана, Армении, Беларуси, России, Украины, Казахстана, Молдовы, Таджикистана, Кыргызстана, Узбекистана. Подробнее

Международные новости:

Министерство образования и науки РФ
Российская Ассоциация Искусственного Интеллекта
Ульяновский областной центр новых информационных технологий
Ульяновский Государственный Технический Университет

Приглашают принять участие в 7-й Всероссийской научно-технической конференции аспирантов, студентов и молодых ученых "Информатика и вычислительная техника" (ИВТ-2015).

В период с 25 по 27 мая  2015г. в Ульяновском государственном техническом университете пройдет  7-я Всероссийская научно-техническая конференция аспирантов, студентов и молодых ученых <Информатика и вычислительная техника> (ИВТ-2015).  Мероприятия конференции направлены на повышение качества подготовки специалистов и развитие прикладных научных исследований в сфере информатики и вычислительной техники.

Тематика конференции
1.      Прикладная математика и информатика

  • Анализ данных
  • Бизнес-информатика
  • Прикладная информатика и вычислительный интеллект

2.      Вычислительная техника и  программирование

  • Математическое и программное обеспечение компьютерных систем
  • Технологии и инструментальные средства программирования компьютерных систем
  • Параллельные системы и высокопроизводительные вычисления
  • Встроенные системы
  • Сети ЭВМ и телекоммуникации
  • Моделирование средств ВТ, сетей и систем управления

3.      Разработка и эффективное использование автоматизированных систем

  • Автоматизация проектирования
  • Автоматизация управления технологическими процессами
  • Автоматизация организационного управления
  • Автоматизация управления научными исследованиями

4.      Обучение в сфере информатики и вычислительной техники

  • Автоматизация управления обучением: методы, модели, инструментальные средства
  • Сотрудничество сферы образования с работодателями: анализ требований рынка труда, участие работодателей в формировании и реализации основных образовательных программ и программ дополнительного образования
  • Довузовское образование в сфере информатики

Публикация материалов

Доклады принимаются только на русском языке до 18 мая 2015 г. по электронной почте ivt@ulstu.ru.
Статьи сборника помещаются в базу РИНЦ.
Правила оформления представлены на сайте http://ivt.ulstu.ru.

Оргвзнос за участие

Оргвзнос за участие обеспечивает оплату публикации материалов. Стоимость публикации 1 страницы составляет 200 руб. В стоимость не входит цена и рассылка сборника научных трудов конференции. Тираж сборника научных трудов рассчитан только на рассылку по библиотекам. Электронная версия сборника, по содержанию полностью совпадающая с печатной версией, публикуется на сайте конференции.

Регистрация

Участникам конференции необходимо зарегистрироваться на сайте конференции http://ivt.ulstu.ru. Там же опубликована вся необходимая информация для участников.


Уважаемые коллеги!

Начинается прием статей в сборник научных трудов "Системный анализ и информационные технологии в науках о природе и обществе", издаваемый кафедрой КСМ. Основные ориентировочные рубрики сборника: "Проблемы общей теории систем", "Системный анализ и моделирование", "Информационные технологии и автоматизированные системы", "Страничка магистра". Статья может представляться на одном из трех языков: русский, украинский, английский и иметь объем не менее четырех страниц. Требования к статьям размещены в прикрепленном файле. Предыдущие номера сборника можно посмотреть на сайте кафедры КСМ по адресу: http://csm.donntu.edu.ua/ru/node/120/ и на сайте сборника САИТ: http://sait.csm.donntu.ru. Cрок приема статей до 05.06.2015. Стоимость публикации в электронном виде - бесплатна. Стоимость печатного сборника будет оговорена позднее.

Статью вместе с остальными материалами (рецензия, справка о долевом участии, сведения об авторе, фото автора) просьба присылать по электронному адресу anna_zv@ukr.net.

C ув., доц. каф. КСМ Звягинцева Анна Викторовна


Начинается прием заявок на участие в IV-й Международной летней олимпиаде студентов и школьников <ЭРУДИТЫ  ПЛАНЕТЫ - Сочи - 2015>

Дата проведения:  с 28-го мая по 8-е июня 2015-го года

Место проведения: г. Сочи (Адлер), Отель <Эдельвейс>

  • самый популярный летний детский проект Оргкомитета последних лет
  • 10 дней захватывающей борьбы, интеллектуальные тесты, брейн-ринги, поединки с Борисом Бурдой
  • участвуют сборные команды из Грузии, Латвии, Молдовы, Казахстана, Украины, Беларуси, Узбекистана, России и др. стран
  • количество команд от каждого образовательного учреждения не ограничено

Для получения более подробной информации следует направить пустое сообщение на адрес info@orgkomitet.net , указав в теме письма <ЭРУДИТЫ ПЛАНЕТЫ>.


Dear colleagues and partners,
As privileged contact of the Network < n+i > we are pleased to send you information about our Short Programmes 2015, dedicated to all students wishing to discovery French language and culture as part of a programme entirely based on a scientific & technological approach.

Please do not hesitate to share this information with all students registered in an engineering, sciences or technological training.
Enjoy short programmes in France with Network "n+i"
A cocktail of language, culture, science and technology!
>From July 17th to August 9th

  • Brest, on the thematic of the Ocean
  • Montpellier, on the thematic of Sustainable Development

Each programme is supported by one of the Network "n+i" member institute and deliver 6 credits ECTS upon completion!

[baie-du-mt-st-michel_format page web]
[Eoliennes mer-3]
[Ecotron]
[montpellier_060bis_Th]

Registration until May, 31th
www.nplusi.com/ShortProgrammes

Taylor made Short Programmes are also possible for a group of minimum 15 participants.
More info: shortprogrammes@nplusi.com

Best regards,
Mrs Sophie Leban
Head of development
[http://www.nplusi.com/img/social_network/facebook_logo.png]Reseau n+i
Follow Network n+i on Facebook

79, avenue Denfert-Rochereau 75014 Paris - France
01.53.63.84.92
www.nplusi.com


REMINDER
Dear Sir or Madam,
Please note that the call for papers for the fifth SEEK conference is still open:
"Overcoming the Crisis: How to Foster Innovation and Entrepreneurship in Europe??
October 8-9, 2015 in Mannheim (Germany).

Please submit your paper until May 3, 2015. The submission procedure is attached.
It would be a pleasure to welcome you at the Centre for European Economic Research (ZEW).

Best regards
SEEK Conference organising committee
http://seek.zew.eu


Dear Sir or Madam
The Centre for European Economic Research (ZEW) cordially invites researchers to submit papers for the 5th SEEK conference!
It will take place October 8-9, 2015 in Mannheim (Germany) as part of the ZEW research programme "Strengthening Efficiency and Competitiveness in the European Knowledge Economies" (SEEK).
Under the title "Overcoming the Crisis. How to Foster Innovation and Entrepreneurship in Europe?" the conference will bring together economists and decision makers in order to discuss topics like the creation of new business and innovation in Europe. Keynotes, debates and academic sessions will analyse the key factors and policies we need to effectively foster innovative business and entrepreneurial success.

Three main topics will be in the focus of the academic sessions:
I. Fostering effective innovation and technology adoption,
II. The impact of ICT on productivity and growth,
III. Competition and regulation.

The call for papers and further information on keynotes, invited speakers, deadlines, etc. is attached. Please feel free to forward this call to any interested colleague.

Sincerely yours,
Clemens Fuest


Prof. Dr. Clemens Fuest
ZEW President

For further information please refer to www.zew.eu and or contact the ZEW team: seek@zew.de.
Zentrum fur Europaische Wirtschaftsforschung GmbH (ZEW), L7,1 68161 Mannheim
Sitz der Gesellschaft: Mannheim - Amtsgericht  Mannheim HRB 6554
Aufsichtsratsvorsitzende: Ministerin Theresia Bauer MdL - Geschaeftsfuehrer: Prof. Dr. Clemens Fuest, Thomas Kohl
Centre for European Economic Research L7,1 68161 Mannheim Germany
Seat of the Company: Mannheim - Local Court Mannheim HRB 6554
Chairwoman of the Supervisory Board: Minister Theresia Bauer MdL - Executive Directors: Prof. Dr. Clemens Fuest, Thomas Kohl


Dear Colleagues: We encourage you to register by May 6, 2015 in order to receive reduced fees at the Early Registration rate. For details, please visit:
http://icee2015.zsem.hr/
http://icee2015.zsem.hr/index.php/registration/conference-registration

The payment of fees entitled you to the benefits listed below.
Sincerely,
Conference Co-Sponsor
iNEER Secretariat
Potomac. MD, USA
ineer@ineer.org

Conference Organizer
Zagreb School of Economics and Management (ZSEM)
Zagreb, Croatia
Phone: +385 (1) 4500 309
Email: lmazuran@zsem.hr


The Full Registration Fee and ZSEM Participants Fee Includes All of the Following:

Get-together Event
Welcome reception
Gala dinners
Zagreb sightseeing
Trip to Zadar
Entry to all conference sessions
Daily refreshments and lunch
Conference materials package *


Dear  Alexandr A. Minayev,
We would like to invite you to submit an article (abstract or draft paper) to any of the following six related special tracks which represent different methodologies, requirement and/or approaches to effectively Integrate *Research & Practice*. These Special Tracks are being organized in the context of The 19th World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics (WMSCI 2015, www.iiisconfer2015.org/wmsci), and The 9th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics: IMSCI 2015, which are collocated and to be held in Orlando, Florida, USA, on July 12-15, 2015.

  • Case Studies and Methodologies: stCSM 2015.
  • Action Research and Action Learning: ARAL 2015.
  • Interdisciplinary Research, Education, and Communication: IDREC 2015.
  • Integration of Research, Education, and Problem Solving: IREPS 2015.
  • Qualitative Research and Methodologies in Science and Engineering QRMSE 2015.
  • Research and Consulting: R&C 2015 (Research via consulting and consulting via research).

The special submission deadline (abstract or draft paper) for this CFP and just for the above events is *MAY 9, 2015*. The other deadlines and more details regarding each track (web sites, topics, etc), associated to this call for paper, are posted at the general CFP posted at www.iiisconfer2015.org/cfp-s-irp2015.asp.


Submissions for face-to-face and virtual presentations are both accepted. Details about the following issues have also been included at the URLs given above:

  • Pre- and post-conference virtual session.
  • Virtual participation.
  • Two-tier reviewing combining double-blind and non-blind methods.
  •  Access to reviewers? comments and evaluation average.
  •  Waiving the registration fee of effective invited session organizers.
  • Best papers awards.
  • Publication of best papers in the Journal of Systemics, Cybernetics, and Informatics (JSCI), which indexed in EBSCO, Cabell, DOAJ (Directory of Open Access Journals), and Google Scholar and Listed in Cabell Directory of Publishing Opportunities and in Ulrich?s Periodical Directory. (All papers to be presented at the conference will be included in the conference printed and electronic proceedings).

Please consider to contribute to and/or forward to the appropriate groups who might be interested in submitting contribution to the above mentioned collocated events. New information and deadlines are posted on the conference and the IIIS web site (especially at the URL provided above).

Best regards,
IRP 2015 Organizing Committee

If you wish to be removed from this mailing list, please send an email to remove@mail.iiisconfer2015.org with REMOVE MLCONFERENCES in the subject line.
Address: C.C. El Placer II, Office 5, Caracas, Venezuela. e


Sehr geehrte Damen und Herren,
wir bitten Sie, beiliegende Ausschreibung des Hoffmann-Wissenschaftspreises zu beachten, an geeigneten Stellen bekanntzumachen und an interessierte Adressaten/innen weiterzugeben. Vielen Dank.

Mit freundlichen Gru?en
Prof. Dr. Egon Spiegel

Dear Sir or Madam,
we would like to ask you to display and announce the attached Request for Nominations for the Hoffmann Academic Award in appropriate areas as well as to pass on the information to anyone who may be interested. Thank you very much.

Sincerely,
Prof. Dr. Egon Spiegel


PeaceScience: PeaceResearch - PeaceEducation - PeaceActivism
UNIV.-PROF. DR. EGON SPIEGEL
Chair of Practical Theology: Pedagogics of Religion and Pastoral Theology
Website: www.egon-spiegel.net

O f f i c e :
University of Vechta
Postfach 1553, D-49364 Vechta
Email: egon.spiegel@uni-vechta.de
Website:http://www.uni-vechta.de/katholische-theologie/lehrende/spiegel/?L=
Mobile Phone: 00-49-170-4761859
Phone (Secr.): 00-49-4441-15-401
Fax (Secr.): 00-49-4441-15-449
Visits: Driverstrasse 26 (N124), D-49364 Vechta

H o m e :

Regerstr. 6, D-49377 Vechta